Informatie en advies over verhuizen sinds 2006
Gratis en vrijblijvend
Verhuisbedrijf Direct

Wanneer iemand komt te overlijden is het vaak een helse opdracht om de woning waarin de persoon in kwestie heeft geleefd volledig leeg en schoon te maken. Gelukkig kan je er altijd voor kiezen om een beroep te doen op een gespecialiseerd bedrijf op vlak van woningontruiming. Deze bedrijven nemen je alle zorgen uit handen en zorgen er voor dat je in geen tijd over een mooi schoongemaakt huis kan beschikken. Vooral voor mensen die het pand in kwestie bij voorkeur snel willen verkopen is dit interessant. Wil je graag ook een duidelijk beeld krijgen van de mogelijkheden en kosten die zijn verbonden aan woningontruiming? Wij zetten de belangrijkste informatie graag even voor jou op een rijtje.

*Tip:
→ Ontruimingsbedrijf nodig? Vergelijk & bespaar tot 30%! Ontvang vrijblijvend offertes van verhuisbedrijven.

 

Waar rekening mee houden?

Wanneer je woningontruiming wenst uit te laten voeren door een professioneel bedrijf dien je rekening te houden met verschillende zaken. In eerste instantie is het bijzonder belangrijk om alle spullen die je graag wil houden uit de woning te verwijderen. Wanneer je dit hebt gedaan zal je met het bedrijf die woningontruiming doet duidelijke afspraken moeten maken over wat er met de rest van de inboedel zal gebeuren. Wordt een deel naar het stort gebracht, kan een bepaald stuk van de inboedel naar arme landen worden gestuurd en ga zo maar door. De werkwijze die wordt gehanteerd door dergelijke bedrijven is sterk afhankelijk van de partij in kwestie waardoor niet alleen vergelijken, maar ook het maken van duidelijke afspraken altijd belangrijk is. Lees ook: huurrecht.

Kosten woning ontruiming

Woning met 1 à 2 kamers Tussen 150 & 550 euro
Eengezinswoning Tussen 550 & 1.550 euro
Woning met meer dan 3 slaapkamers Tussen 750 & 1.850 euro
Afvalstortkosten Tussen 100 & 760 euro
Voorrijkosten Tussen 0,25 & 0,50 euro per kilometer

Extra kosten bij woningontruiming

Specifiek voor woningontruiming geldt dat er naast de standaard kosten ook nog allerhande extra’s in rekening gebracht kunnen worden. Het gaat hierbij niet alleen om afval stortkosten, maar ook om bijvoorbeeld voorrijkosten. De kosten voor het storten van afval zijn uiteraard afhankelijk van project tot project. Je kan deze kosten beperken door op voorhand zelf reeds de nodige stukken af te voeren. Het spreekt verder voor zich dat de afvalkosten bij een kleine rijwoning lager uitvallen in vergelijking met een grote, alleenstaande woning. Wat de voorrijkosten betreft, om deze zo laag mogelijk te houden is het van cruciaal belang om een beroep te doen op een bedrijf op vlak van woningontruiming die in de omgeving is gelegen. Zij rekenen niet altijd de laagste kosten aan, in bepaalde gevallen worden er zelfs helemaal geen voorrijkosten aangerekend. Ook wanneer je er zeker van wenst te zijn dat de woningontruiming kan gebeuren tegen de scherpst mogelijke prijs is het vergelijken van de mogelijkheden bij verschillende bedrijven een absolute aanrader.

Offertes

Ook voor het ontruimen van woningen maar ook allerlei ander panden zoals een bedrijfskantoor kun je bij ons offertes vergelijken van ontruimers. Door te vergelijken kun je tot wel 30% op de kosten besparen! Dat is zeker niet weinig.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis offertes vergelijken?

Wij scoren een 9!

Meer nieuws:

Meer blogs